Thursday, March 4, 2010

Hari Makan BESAR....

Salam ziarah

Saya suka jadi surirumah..Yes.., i meant to be a housewife sambil menggendong anak lalu mengacau gulai di dapur. Hebat kan..? To be a mom and wife..make me feels like MITHALI dan DIVA sungguh wanita ini...i hope so..Saya rasa BANGGA sebab dapat uruskan houseworks dengan gemilangnya..huhu. Tapi tercalar sikit keMITHALIANnya bila terjerit marah anak yang nangis for no reasons...! Lagi la yang campur dengan berguling sini sana..nangis tekan-tekan suara tunjuk protes..

Recently, i got nothing to do..and no ideas on what to cook. Otak beku ais ketul bila buka fridge cuma ada ayam..!..sepatutnya kamu bersyukur..Flipping magazines..WANITA ok!..and turned to page Resepi part. Wahhh..terliurnya tengok Ayam Masak Lemak Cili Api..but no lemak-lemak for a while huh..!..So..terus geleng kepala tak suka tengok itu. Hmmmmm...terus teringat daun salad yang B beli dekat Gitan Giant ..So..sekarang tahu lah apa nak masak kannn..?

Tadaaa...Nasi Ayam  bersama Ayam Goreng Berempah
tutup mulut anda sekarang..heee

 i like the rangup-rangup part...ummpphhh!


Hari itu saya isyitiharkan HARI MENIKMATI MAKANAN BERAT ANDA..Cik mas pun ada masak something special sempena anniversary perkahwinannya yang ke 6. Cik mas menghadiahkan memberi Nasi Minyak serta lauk-lauk yang selalu bergandingan dengannya..apa punya ayat ni?..


Nasi Minyak cik mas

 
Semua adaa...!
:Nasi Minyak
: Ayam masak merah
:Kari daging
: Acar
thanks cik mas


  
Pabila semua bergabung semeja..
heee


  
Actually..tak enjoy sgt makan this puding cocktail..Sebab kuah puding tak cukup.
Fruit cocktail pun tinggal ciput tu je
So..ini dessert kami untuk hari itu
Puding cocktail ni lebih dari majlis hanna..
tunggu entry seterusnya nantiiii..ok!.

 
 Deretan dessert kami juga petang itu..

 
Agar-agar roti sprinkled with chocolate rice on top.
Ini cik ain yang buat sempena majlis hanna. Dia sangat baik hati untuk menambahkan lagi dessert untuk majlis itu. Untuk nampak lebih anggun, saya cut it into round shape and tambah la make up untuk nampak...oh, sangat sedap sekali!..hee
sangat bergaya gambar ini..kan?


  
Puding Kartard Jagung ini..cik mas yang buat untuk majlis hanna juga..sangat untungkan punya jiran sebaik mereka..?.I also managed it into round shape.Untuk tampak menggiurkan.., saya letak sebutir jagung di atas sudu itu...hahaha


 
 B makan sampai licin...\
alhamdulillah..\

 
Hanna makan carrot aje. Tomato pun dia suka..


 
 U see...carrot tinggal satu je. Sekarang dia sangat kuat makan!
Sedang nonton Fukuchan @CERIA



Tak tahu nak tulis apa lagi..Hurmm..alhamdulillah bisnes kecil saya pun semakin ok. Kadang-kadang berat juga mata ni nak bangun bila alarm bisik-bisik kat telinga. Bila tengok B tido peluk-peluk hanna lagi buat saya jeles nak peluk juga. Eh..jangan malas-malas ehh.

Okla..jumpa lain masa ok..

Time to..ZZZzzzZZZzzzz


lovetocook;

2 comments:

  1. comelnyeeee nana makang. hihi
    wehh nak puding coklat roti tuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu!!

    ReplyDelete
  2. hahaha...dia kalo bab makang...naakkkk aje.
    Meh dtg sini..
    Tiket atas tanggungan sendiri ye..hihi

    ReplyDelete