Saturday, March 13, 2010

USB MODEM rosak la pulak.....:(

Salam ziarah

Cuti sekolah dah start ok.  Walaupun saya ni bukan seorang cikgu..dan bukan juga seorang murid, saya suka time school break. Sebagai orang rumah kepada seorang cikgu..cuti sekolah telah merubah rutin harian saya. Maksudnya, saya ada geng buat semua kerje rumah..haha..bunyi tidak kejam sangat kan?...Cuti sekolah seminggu, bermakna business kecil saya pun off lah juga selama seminggu. Boleh habiskan mimpi tidur sampai pagi..
Hari ini..hanya keluarga kami dan cik siti saja yang ada di rumah. Jiran-jiran yang lainnya pergi makan angin habis kan duit..haha. Semalam cik mas ada ajak kami pergi jalan-jalan hirup angin ke Ranau. Tapi..tak apelah..lain masa je la kami joint. Ranau dan Kundasang dah pun kami serang bersama emak dan ayah 2 tahun lepas. Tambah lagi..B pun tak sempat nak servis kereta comel dia. So..kami sepakat untuk duduk rumah saja lah hujung minggu ni...Kota Kinabalu..tunggu serangan kami minggu depan ok..kahkah..

Ohoo...today i'm a little bit tempered..! argghh...USB MODEM ibu dah ROSAK..!...tak tahu nak cakap apa. Nak marah..hanna bukan paham pun. Nak cubit. dia..no no no..tapi dah cubit sikit.. Kena terimalah hakikat bahawasanya dia semakin nakal dan ligat. Tak apa hanna, ibu tak marah pun. Tapi..sangat geram dengan awakkkk...hee. Pagi tadi hanna tarik my usb modem  dari laptop and lepas tu baling-baling sampai loose skru and ape ntah lagi. B bagitahu.................. usb modem tu maybe totally damaged at all!..Tapi..sebab dia sayang dia punya bini...dia cuba jugak nak betulkan. Kena pateri usb's circuit....so..B trying harder and harder...Hanna siap boleh gelak-gelak yeee..........B awal-awal dah pesan jangan marah anak kalau kita geram tahap nak gigit..ok..ibu dah sabar ni ayah!..


Soldering set with tin disamping usb modem yang pecah berderai di bedah oleh B



Pecah berderai sudaahh...

Sedang melebur timah

Sedang mematri

Keputusannya...dah ROSAK..= next week kita beli baru ok..., tu B cakap..
Saya cuma angkat-angkat kening tanda suka suka suka..
So...saya isytiharkan mulai hari ini saya berehat selama beberapa hari dari bertenet.
From today onwards..i'm AWAY from my laptop...uwaaaaa
Thanks to cikgu ayie sebab pinjamkan usb modem dia kejap..oh ye..dengan soldering set itu juga..!.:)


Assabaru minal imaan..,

No comments:

Post a Comment