Saturday, January 23, 2010

Special menu for dinner

Ohoo...serius tak pernah terfikir. Tak pernah pun lidah berkata ya, untuk prepare menu ini..untuk dinner . Kalau breakfast..oh tentu sekali bagus. Lagi saya suka kalau buat sarapan untuk B menu ini. Sebab sangat senang tak payah perah santan. Tapi..i really noticed that memang bagus untuk dinner jugak..! Lagi bagus untuk saya yang nak gemok kurus..tapi tak pernah jadi kurus..huahuahua..

Petang semalam B mengadu yang dia pening kepala dan tak sedap badan. Serius punya pening sampai bukak mata pun setengah aja. Hanna tak paham apa tu pening kepala, sebab tu dia pukul-pukul kepala ayah dia guna anak lembu..nasib baik itu soft toy. Tapi ayah dia tak kisah pun. Lepas maghrib B terus baring dan rehat. Tapi..hanna tetap nak main dan jalan sana sini depan ayah dia. Tapi ayah dia tetap buat dono jek.
Hormon pada selera makan B pun totally changed....ade kan hormon selera makan? B tak nak makan nasi. Tapi dia nak makan yang lain. Bunyi macam roti...eh ye ke roti? Haa...betul..B nak makan roti celup telur lepas tu goreng guna non stick pan tu...Itulah yang saya dengar satu-satu keluar dari  mulut B. Best jugak lepas tu kalau ade sardin sekali..kan yang?..Errk..sardin eh?..Ok!

Saya terus jelah buat semua special order dari B. Cepat-cepat masak sebab dah pukul 8 malam. 8.30 waktu santai tengok tv dengan lipat baju. B tengah tidur time saya sibuk perang kat dapur. Hanna pun  nampak busy betul kat dapur tu main baling-baling bawang..sigh..! Dah siap masak semuanya saya susun atas dulang,  dan hantar dalam bilik. B tidur sampai kerut-kerut dahi.

~ Special menu for dinner ~
4 slices of roti celup telur
A bowl of sardine with gravy
2 tablets of milidon paracetamol
1 mug of hot milo



Room service delivery..ok!

Sangatlah sedap makan roti celup telur bila waktu dinner. Sangat simple dan sedap dan senang. Saya just makan 3 keping je ok. Tapi lepas tu B order lagi 5 keping roti celup telur...U see........, memang sedap kan??

Ok..lain kali sambung..
Daaaaa


dengancinta;



1 comment:

  1. so sweet.. walaupun hanya dinner yg simple dan ringkas.. yg penting KEIKHLASAN + KASIH SAYANG untuk hubby tercinta.. kalau full of happiness and Loves, cekodok pun jd sedap dan meaningfull..

    (sedapnyer roti telur tuuu nyum..nyum..)

    ReplyDelete