Thursday, February 25, 2010

Hanna kena cucuk..

Salam ziarah,


Siapa bilang tanpa Milo badan tak boleh jadi sihat dan kuat?


Petang khamis minggu lepas, Hanna kene cucuk sempena birthday dia setahun...dos untuk baby bila dah umur setahun. Hadiah hari lahir yang WAJIB dapat untuk semua baby di muka bumi ini. Its FREE...no fees ok!.
I've read somewhere, body weight growth for breastfeed baby will be slightly  lighter than formula feed baby. Yeke?...hmmm..absolutely true...!! Dulu hanna semangat umpama Michelin logo jenama tayar tu. Tapi..sekarang..she's getting slimmer...huhu..nampak macam anggun kan?
Kalau nak dibandingkan dengan some of my friends, their baby kussss semangaat...Suka sangat tengok baby diorang yang sangat muka penuh dan ade double chin pulak tu..mata galak dengan pipi labuh chicky chicky boom  boom. Apa jenis foods diorang bagi anak makan sampai semuanya bulat-bulat comel loteh?..Ohooo, ada botol susu di tangan. Nyot nyot nyot tanpa henti lepas tu terus tido. Memang chubby gile dan berketul-ketul muscle dia. Susu formula kan dirumuskan dengan pelbagai khasiat tambahan and can put their baby on more weight. So bayi-bayi ini akan cepat membesar dengan semangat nya.  I personally believe all the mak mak di dunia bumi ini percaya akan kekuatan dan kehebatan susu badan mereka. Sangat berkhasiat untuk bayi-bayi mereka disamping mengandungi zat-zat serta vitamin yang mencukupi dan berubah mengikut umur dan keperluan bayi. Paling penting ianya mudah dihadam, mempunyai antibodi yang mampu menghalang baby dari terkena penyakit dan juga tiada pencemaran pastinya..plus yummy...;) Orang kata baby yang fully breastfeed ni cerdik dan fast leaner..katanyaaaa..Ada juga baby yang fully breastfeed semangat dan montok..huhu sounds nearly to sexy kan?.. ..Alhamdulillah..hanna is not underweight..so far laa. Nurse ada pesan..tapi ini tahap berjaga -jaga ya kakak..jangan sampai berat anak turun pula..jangan juga terlebih makan..


Hanna pusing sana sini nak turun dari penimbang berat tu. Berat badan dia tak berubah pun. Kalau ikut kedudukan carta lagu, ianya kekal seperti minggu lalu 2 bulan lepas iaitu 8kg sahaja.!! sangat tidak berbaloi titik peluh  merekacipta resepi baru dan menyuap nasi ke mulut ,juga sapu mop lantai sebab  nasi bertabur...*sigh!*..Tak ape ibu akan usahakan  berat badan hanna naik ok.


 
Haaa..haaa..lepas timbang jangan nak lari ehh! Meh kita pergi cucuk. Nampaknya hanna macam surrender. Tiada bantahan dan tiada amukan. 


 Bismillahirahmanirrahim...


 
Surprisingly..hanna tak menangis pun..! Claps..clapss...


 
dan...dia teruskan aktiviti lari-lari anak ...


bila berlari...mana pandang belakang lagi


Main cak cak baa..

Ok..jom kita balik meh...

 
 Dos-dos yang telah selamat diterima oleh hanna


Mula-mula peningkatan yang begitu memberangsangkan...tetapi sekarang? .hmmmmm


Kenapa tangan nurse itu tulis susu formula? Oh..NOOO..!

Balik dari klinik..ayah beli ice cream MILO in cup...sebab hanna KUAT dan SIHAT... huhu

ok dah..

sekian,

1 comment:

  1. haha.
    alololo.
    comel bangat itu bochah!
    kayak mau di tonjokin aja sih!
    kuikuikui

    ReplyDelete